fredag 24 april 2009

Snälla, ge mig ett ord

Jag har ljud i min dator! Efter ett halvt år av tystnad, någon timmes undersökning och bön till Gud hade mannen, som vet mer om min dator än vad jag själv vet om mig själv, skapat fram en ljudvåg. Jag klappade i händerna och firade strax efter handskakning och "bye, bye" med den underbara Gib mir nur ein wort vilken väl nog demonstrerade min nu förgångna vädjan.

Förutom detta var gårdagen en dag då det bara flyter på, allt fungerar och tiden räcker till.

Allmänt prat om Gud som blivit lite "aha" för mig den senaste veckan: Det där med att söka Guds rike och få allt annat sedan kan visa sig i de mest besynnerliga sakerna. Och att söka Guds rike kan vara de mest oförutsägbara sakerna också. Så upp till bevis för att din löften stämmer, låt denna dagen också bli lika välsignad!

Inga kommentarer: