fredag 29 april 2011

Jag vandrar ju med Honom.

Det gör skillnad för en människa att känna Jesus.
Vilan är större.. och ansvaret.
Sorgen är djupare.. och glädjen.
Frågorna är fler.. och de fasta hållpunkterna.
Längtan är större.. och mättnaden.
- Liselotte J Andersson

Visst låter det paradoxalt. Trots det tror jag att det är sant. Jag upplever det just nu. Att leva nära Jesus är inte en dans på rosor, det blir inte mer av det ena, det blir mer av allt. Som en grafisk kurva som bara visar ett rakt streck k=2x. Får du mer av det här så kommer du också få mer av det här. Då är det ju bra att jag inte är ensam, då hade jag ju aldrig klarat det, aldrig den tuffa bitens dubblering.

Men jag är inte ensam, jag vandrar ju med Honom.

1 kommentar:

Anonym sa...

Jag tänker ofta på dej Karin även om det inte sätts på pränt / Kram p-a