måndag 4 maj 2009

Virrvarr

Kom hem igårkväll vid cirkus 22.10, efter en dag full av kyrka, barn och arbete. Tänkte en snabb tanke att kolla mailen innan jag kröp till kojs. Visste att jag i all hast hade lovat att ta han om barnen vid halv åtta snåret,visste att jag behövde mina nio timmar. Visste särskilt att sömn var något lyxigt efter denna fyradagarshelg på campingen. Satte på mig the pyjamans, snodde in mig i en filt och unnande mig en tallrik fil med müsli och lingon. Vad som hände sedan kan jag inte riktigt till fullo deklarera över, men det innehöll musik. Strax efter halv två drog jag täcket över huvudet med ilska över mig själv. Idag vaknade jag lite lätt omtöcknad och försökte öppna ögonen efter på tok för lite sömn. Den måste ändock varit någorlunda välsignad eftersom det ändå gick så lätt att dra sig upp ;)

Annars så grubblar jag. Tänker på saker jag dras med, små och stora vanor jag har, sätt jag har och undrar om de går att bli av med några.

Jag måste lägga alla mina saker i lådor och ställa i ett mörkt hörn. Det tycker jag är lite jobbigt, för jag tror det kommer bli många lådor :/ men det tar jag en annan dag. Nu ska jag ut och fånga kvällen. Ciao!

Inga kommentarer: