söndag 14 mars 2010

Idag bakar jag cheesecake-kladdkaka med Heidelbeere för jag ska bort. Hem till Marija som säger att hon inte kan laga mat. Well, inte jag heller, så det blir ju spännande. Men vi tar det säkra före det osäkra, vi väljer nämligen att arbeta med cous-cous :)

Gårdagen bestod bland annat av träff med de ståtliga systrarna Ericson. Det var mysig obwohl alla sura miner och snåljopiga handlingar på caféet där vi åt. Det var verkligen tråkigt för Apfelstrudeln var verlkligen gooood. Tur var väl att jag var i så trevligt sällskap :)

Jag är trött på att virka dread-locks. Och efter att ha läst dagens manna 1 Johannes 5:3-5 så tänkte jag att det är ju inte dödsviktigt. När jag har fått en uppgift eller liknande av någon, ja som typ detta virkandet, så tar jag det väldigt seriöst och jag halvt inbillar mig att det sitter en filur och betraktar hur mycket eller litet jag jobbar på det och jag själv har inte längre några val. Hmm, ja människans psyke är ett mysterium.

Förövrigt har jag nu använt mig av en springform i mitt bakande och smöret har smält igenom glipan. Dass heißt, hela huset luktar bränt smör. Dags att vädra!

Bis dann!

Inga kommentarer: