söndag 28 mars 2010

Låt din vilja ske.

Jag är i mitt våndornas centrum och överlägger och reflekterar. Metoderna är inte de bästa. Har just smakat på en Latte Macciato och känner hur illamåendet börjar komma. Kaffe kommer nog aldrig bli en del av mitt liv. Hursomhelst så är jag under stress och press. Det är nämligen ynka två och en halv vecka tills studera.nu stänger porten till ansökningar hösten 2010. Är det då min studietid börjar? Om det nu är det så gäller det att bestämma sig. Typ snart. En jobbig del av mig kräver en utbildning som låter bra. Mer och mer försöker jag att ignorera denna sidan. Nej, dags att tänka om. Dags att lyssna på Hans vilja. I och med det våga ta ett steg i tro och lita på att jag går rätt. De senaste veckorna har en och samma bibelvers dykt upp ett antal gånger. Detta trots att jag sorgligt nog mer sällan öppnar denna bok. Tänk vilken Gud. Nåväl, det hela står i Ordspråksboken 3:5-6. Så jag antar att det bara att göra det som står och inte tänka så mycket, för som Susanne sa, du måste ta första steget och sedan när du har gjort det så får du tio tillbaka. Att det ska vara så svårt att vara modig:


Förtrösta på Herren av hela ditt hjärta
och lita inte till ditt eget förstånd.
Tänk på honom var du än går,
så skall han jämna vägen för dig.


Inga kommentarer: