lördag 1 augusti 2009

Semester

Det kom lite folk...

Kl 08.00 gick Johannes och jag in i Reichtag. Nügra fü före i kön. När vi kom ut slingrade sig kön ett par hundra meter och längre skulle den bli. Ibland är det positivt att anlända kl 06.05 till Berlin Hbf.

Viktoriaparken och dess utsiktspunkt. Gratis vy över Berlin. Eller ja, om man köper tre kulors glass strax nedanför landar priset pü 2,4 €.

Olympiastadion. Byggd inför det legendariska OS 1936. Dü Jessie Owens, inför alla Hitlers män, visade vad sküpet skulle stü. Löparbanan är blü. Som ni ser.

Ett och annat parti med Superdupermegayatzy hanns med. Bland annat här pü caféet "Kauf dich Glücklich". Vad i hela friden har man ett südant namn för. Det gür liksom inte köpa sig lycklig. Men man blir onekligen glad av vüfflorna med kanelsmak och glass pü, fast troligen bara i sällskap med andra människor.

Lite lagom glad att bli fotograferad, omedvetet.

...och sü vidare...

Efter plommonkaka, körsbär, kärnspottning och lösa-hundar-räkning sü für man lov att lägga sig att vila en stund. Och när inget dugligt gräs finns i närheten für man välja nügot annat.

Julia tyckte inte att U-bahninredningen matchade hennes klädsel. Men lite charmig är den trots allt.


Julia granskarutbudet pü KaDeWe:s damavdelning.

En frukost för tvü. Dyrt var det, men värt var det!!

3 kommentarer:

Anonym sa...

Jag kommer till Berlin Hbf måndag morgon kl 06:05. Blir det sigtseing med frukost från första stund. Hur som helst ska det visst regna på måndag så det kan ju bli ett och annat museum eller vad du nu har planerat. Gud har hjälpt när det gäller datorn, jag hoppas att den kommer att fungera, men pusselbitarna föll på plats idag lördag kl.11. Gud skickade rätt personer i min väg i rätt tid. Nu är det bara att packa. Godnatt min "snuttegumma" Kram från mamma.

Julia sa...

Anna-Karin Peterson! Va är det för bilder du har lagt upp..haha och film!Usch..haha! När jag tänker tillbaka på våra dagar in the big city blir jag varm i hjärtat. Du är så bra vännen!! Kärlek från mig

Ay-Kay sa...

Moohaaaaaa!