torsdag 10 september 2009

"Jag sträcker mig mot det som ligger framför...."

Huvudet börjar kännas som bihåleinflammationen-vecka-8. Huvudvärken har suttit i sen i måndags. Kan det bero på glasögon tillbakabyte? Kanske. Stress? Vem vet. Lättkläddhet? Också troligt.

Det händer mycket på ett dagis. Ingen dag är den andra lik, trots de fina rutinerna. Idag så råkade jag spilla lite diskmedel i en flickas öga så att det sved och gjorde jätteont. Denna tabbe hade jag dessutom själv varit med om samma morgon, fast med ansiktsrengöring istället. Förra veckan drog några killar sönder en spolmask tillhörande en annan kille. Mysigt värre. En liten flicka trillade och fick ett sår på ögonlocket. Samma flicka tappade idag en stor glasburk med pappluttar under städning och den gick söner i tusen bitar. Förra veckan var en kille och en tjej kära i varandra, denna veckan inte. Denna veckan börjades det en inskolning av en pojke som dagiset antagit utan att ha träffat honom innan, det visade sig att det hade varit riktigt bra om de hade träffat honom innan. Då hade det nog nämligen inte varit aktuellt med någon inskolning. Idag när en pojke skulle klä av sig för att sova så tog han av sig kalsongerna trots att jag sa att de skulle vara kvar. Sedan såg jag att de var blöta av kiss och när han märkte att jag märkte så sa han upprepade gånger "bescheid sagen, bescheid sagen" (säga till, säga till). Ja, det påminde om när Nicole var liten och hade kissat på sig och sedan satt hon där med blöta byxor och sa "till", för det var ju det ordet hon lärt sig att man skulle säga. Om det var före eller efter man hade kissat hade hon inte riktigt lika kläm på.

Idag for jag till Berlin för att uträtta lite ärenden. Det blev mest en väntan på färdmedel. S-bahn är återigen stängda väster om Alex och detta betydde DB för hela slanten och därmed mycket folk och förseningar. Men nu ligger jag i min säng och har planer för helgen som jag egentligen inte vill ha. Egentligen vill jag göra annat. Men jag gör inte det jag ska och det jag vill hinner jag inte med. Vad jag hinner med är att tänka på allt jag ska och borde och drömma om det jag vill.

Godnatt!

2 kommentarer:

Johanna R sa...

mår du bra mitt hjärta
mer psykiskt än fysiskt tänkte jag då...

Erica sa...

'Busy times' hör jag. Jag saknar dig. Tänk vad du får uppleva mkt. Inte minst alla olika kulturer du utsätts för, vilken erfarenhet. Det är inte bara småflickorna där hemma som växer. Hoppas du känner att du får ventilera dina tankar tillräckligt. Med folk där nere, familj o vänner som kommer ner, bloggen etc. För du är en person med mkt kloka tankar, du är en sån där funderare :) och funderare behöver ventilera. Har redan sagt det men jag saknar dig, jag saknar dig. Eh, skit i Tyskland, det räcker nu. Arbrå däremot! Nä jag menar det inte längre, faktiskt! Men om du inte redan förstått så saknar jag dig. Kram