tisdag 1 september 2009

Vinden byter temperatur.

September. Första september. Sommaren är slut, pappa fyller år, Samuel har namnsdag, skolor börjar, folk flyttar och vardagen kommer tillbaka.

Trots den 30-gradiga värmen känns det att hösten närmar sig. Allvaret börjar komma tillbaka. Gud måste hjälpa mig att ta mitt arbete på allvar. Inspirationen börjar återkomma, nu gäller det bara att väcka upp disciplinen. Den attraktiva men o så sällsynta självdisciplinen. Det gäller också att öva sin beslutsförmåga och ignorera ambivalensen.

Ett veckoschema för fritiden har jag redan. Jag vet vad jag ska göra på måndagar, tisdagar, torsdagar, lördagar och söndagar. Jag vet vad jag kan fylla min tomma tid med; tyska och engelska böcker, kindergartenarbete och annat plocke-pinn.

Saker som jag hoppas återkommer ;)

Varför är jag då så orolig, varför vågar jag inte bara släppa allt och lita på den större, lita på att livet kan leka, våga tro att allt är bra och våga börja leva?

Och så var ännu ett ömkansvärd blogginlägg nedskrivet.

Bis Morgen!

Inga kommentarer: