torsdag 13 januari 2011

Vårkänslor? Det töar ju i alla fall.

Hemtentar. 300 ord, chokladbit, 300 ord till, ännu en choklad bit. Så fortsätter det till alla 4000 orden kommit på plats. Just nu har jag kommit till stadiet då jag bara vill få det gjort, då högre betyg har tappat sin relevans. De sista 1500 orden kvar, sedan pusta ut och känna att helgen lugnt kan få ta vid.

Dessutom har ska vårterminen snart börja men den har faktiskt tjuvstartat lite inom mig. Igår var jag på Frälsis och hjälpte Pekka mfl. med lite köksarbete. De nya S2S-eleverna har börjat dyka upp och mitt internationella hjärta blir alldeles varmt. Samtidigt blir jag påmind om min egen bibelkurs, mitt folkisår. Då jag började förstå "stötas-och-blötas-begreppet" lite mer och mjukisbrallorna blev skoluniformen. Jag minns de där första förväntningarna, de första dagarna. Det var det jag nu kunde se lysa i dessa nya elevers ögon. Jag försöker undvika en avundskänsla utan istället hoppas på mycket interaktion med ukrainare, ester, kanadensare, chilenare och en och annan svensk.

Så våren känns ljus. Och det har ju redan börjat töa så det kanske inte dröjer länge förrän solens strålar låter värma oss där vi sitter vid stranden. Kanske med en glass i handen.

Åter till hemtentan och vinterns mörker ;)

1 kommentar:

Anonym sa...

Det lät riktigt bra. Plugga inte ihjäl dej. Tänk också på behovet av fysisk anträngning och så lite kärlek kanske. Kram Stor-Nisse