onsdag 19 januari 2011

Vilken matdag!!

Det började med Lärarroll i utveckling och gruppredovisning och diskussion av den nya läroplanen. Vårat träd blev fint. Ingen föreläsning efter 12.00.

Jag gick hem och började laga fisk i ugn, pajdeg. Jag åt och gjorde klart pajen. Därefter tog pizzedegen vid och innan jag skulle på ett intressemöte för ViLär vid fyraslaget var även pizzan tillagad och uppskuren.

Efter den sammanslutningen med HuGo-frälsta tog jag stegen mot ICA Torgkassen och inhandlade nödvändiga och onödiga saker. Det är farligt att gå in i en affär med för mycket halva-priset-för-kort-datum-varor. Antingen blir jag glad att jag kan köpa något som egentligen är dyrt, fast onödigt, eller så får jag dåligt samvete, då jag vet att om jag inte köper de där varorna kommer de att slängas.

Nåväl. Väl hemma blev det lasagne-tillagning, lite skypande och nu står potatisgratängen i ugnen.

Jo, det är så att jag gör matlådor.

Inga kommentarer: