lördag 14 februari 2009

Att titta ut och se hur snön luktar vår.

I en värld av denna sort känner jag mig stundvis lycklig. Solen skiner in genom sovrumsfönstret, glittrar på snön som färgar världen vit och ljus. Jag har ont. Den pulserande smärtan i kindben, panna och gom har dämpats av piller som manipulerar. Det går ändå, det är i alla fall inte värre än att spy.

Åter en vecka av livet har passerat. Vilken vecka sen. Utförsåkning á la Åre, jämtlandsvinter, våga-följa-efter-Samuel-i-skogen-mod, skrattattacker, god "secret friend"-taktik, Gud i överflöd, glädje över beslut, sällskapsspel, Årechoklad, spysjukeångest, lägersånger, Fil 4:13 och känslan av att vara på rätt plats i rätt tid.

Idag är det den där dagen igen. Jag vill åka till Johanna och äta god mat och bara vara med en högt skattad vän.

- Herre du som har skapat himmel och jord, låt mig krya till mig, amen!

Inga kommentarer: