tisdag 17 februari 2009

To honour God and enjoy His riches forever

Vid check av mailen svepte ögonen som hastigast förbi en annonsstrof på msn.com, för msn sex & relationer. Där stod det någon i stil med: singel och lycklig är en omöjlig kombination. Ok, tänkte jag. Jag hoppas vid livet att inte Jesus skriver under på den, (han var ju dessutom singel, men det nämns aldrig om hans olycklighet). Det är inte lät att känna sig till freds med sig själv och hel, inte halv, i ett sådant samhälle, där singellivet är en abnormalitet, och inte accepteras när man kommit över 25.
Nej, slå i bordet för värdefull vänskap, för oss som inte känner att livet är en börda tills vi hittat vårt livs kärlek som kommer förgylla våra dagar intill tidens slut. Och som Maria Karlsson sa under folkisdagarna: "Vårt mål med livet är inte att gifta oss". Så egentligen vill jag bara dissa och spy galla över dessa förskräckliga kärleksfilmer, där det lyckliga slutet endast kan uppnås när de-två-blir-ett, filmer, vilka undermedvetet får mig tro att jag måste vara bekymrad, ömkansvärd och bitter.
Klart att jag drömmer om att finna en person som ömsesidigt ser mig på ett lite annorlunda sätt än övriga världen. Men om nu inte Gud kan fylla tomrummet märkt "lycka", vem kan då göra det?

4 kommentarer:

Johanna R sa...

amen sister!
Jag har ju då kommit över 25 strecket skrämmande nog...
Men för det mesta är jag ju glad tills jag nu hittar min karl.
Fastän min mening o dröm i livet ju är att ha min familj o leva o frodas ;)

tacksamhet är dock att ha vänner som du i mitt liv!!PUSSSS

Ay-Kay sa...

Bra, keep dreaming, och fortsätt att överösa dina kära vänner med kärlek, det älskar de.
Du är en fantastisk människa, Johanna! Glöm inte bort att jag tycker om dig så mycket!

k sa...

anna-karin. du är min förebild i livet. och jag menar det.

Malin sa...

word sistah! jag är tydligt hel med så fiiiiiiiina vänner!