fredag 6 februari 2009

Min Gud tillhör äran.

"Tänk vad Gud är god ändå,
att Han ordnat allting så,
att för stora och för små,
finns det frälsning och hjälp att få
."

Om Sam(u)el var här skulle vi lite halvironiskt klämma i från tårna i refrängen på den gamla läsarsången. Och visst är texten passande en kväll som denna, då barnen ligger i sina sängar, längtar efter mamma som jobbar kväll, medan mormor sjunger om Jesus som breder sina vingar om dem. En alldeles speciell eftermiddag med julklappsöppning á la februari, spel med mamma, lek med syster, pyssel med moster, mat med mormor, "the chipmunks" i underbar retro-vhs-version och inte minst av allt...liv som jag saknat så.

Tack för alla böner, tankar och uppmuntringar. Ni är alla guld värda. Minst.
Nej, nu ska jag gå och bara titta och nypa mig i armen.

Jag är så glad, jag kan nästan inte sluta skriva. Hihi.

Inga kommentarer: