lördag 11 juli 2009

I Berlin utan lins

Tog en tripp till Berre. Mot öst. Närmare bestämt U5, Frankfurter Tor. Hittade fyra vüningar second hand. Turligt nog, för min ekonomi, bara tvü ting av fyndvarning. Ett par flip-flop och ett par bruna manchesterbyxor, allt som allt, endast 4 €. Sedan bar det av mot nästa gemytliga shop. Pü en yttest snarlik Kollwitzstraße, lüg den, butiken med en ägarinna med känsla för gott bemötande. Där blev det en dyrare affär. Bättre kläder, god service och mysig butik gjorde det helt klart värd.

Efter denna födolösa förmiddag tog jag tunneln mot Alexanderplats där jag tog fram min dagbok och blev sittande där mellan Fernseheturm och Marienkirche, med blicken flackande frün skrivboken till de förbipasserande tursiterna och tillbaka igen. Sprüken man hör talas var franska, italienska, svenska!, spanska, mandarin, danska osv. Ja, förstüs tyska nün güng ibland ocksü ;) Det är komiskt.

Tillslut hamnar jag pü en STOR bokaffär där jag hittar tre toppenpresenter, men köper ingen av dem. Tänker att jag nog kommer hit igen nün annan dag innan jag behöver dem. Troligen inte, dumt nog.

Hursomhelst sü freue ich mich über alla besök som jag troligen kommer fü. Det är ju som trevligt det!!

7 kommentarer:

Erica sa...

Heej! Nu har jag läst ikapp. Jag har nog inte läst ett inlägg sen jag började jobba. Dåligt! Fy mig! Men NU så.
Du verkar ju hantera din vistelse. Vad menar jag med det? Ja, ja, jag vill så himla gärna komma å hälsa på dig, vill inte vänta längre.
Och RUMÄNIEN, hur coolt är inte det på en skala. vet du vad jag tänker på? :) he, he!
...Men nu kan jag inte hålla mig längre: JAG KOM IN PÅ HÖSKOLAN!!! Jag skall tydligen bli historielärare. Lyckan är stor!!
Saknar dig en himla massa, Kram
/Erica

Erica sa...

glömde säga: Kameran verkar ju funka fint. Är du nöjd själv?
/Erica igen he,he!

Ay-Kay sa...

ERICA!!!!!!!!!GRATTIS!!!!!!! JAG KAN SOM INTE UTTRYCKA MIN GLÄDJE ÖVER DITT OTROLIGT POSITIVA BESKED!!!! ICH FROHE MICH SOOOO :D

Angüende Rumäninen. Vad tänker du pü?

Kom och hälsa pü!

KRAMAR I OTROLIGA MÄNGDER!

Erica sa...

Erica tänker på sand! ALLTID! ha,ha!
Ja jag är ju lycklig och jag blir lite 'rik' i slutet av sommaren så jag funderar mkt på hur jag skall lyckas klämma in Tyskland mellan jobbavslut 9 aug o en flytt föhoppningsvis runt den 15 aug. Jag måste ju göra listor däremellan :) Sen är man ju inte precis ledig! Å Jag som tänkte mig till LONDON!!! också där. Varför börjar man skolan så tidigt? Jag har inte tid att utbilda mig, det finns för mkt annat att göra! Aaaah!

Erica sa...

Men om jag packar under den sista spurten av jobbet? så kan jag ju.. hm! Det kan gå om jag planerar.

förlåt att jag skriver in mitt fula resonemang i din blogg.

Det är nog inte hälsosamt att klämma in det så. Måste ju tänka på den mentala biten. Men jag vill ju inte skjuta upp det förlänge heller.
Bön!!
God Natt!
Vem kunde tro att jag skulle fara till Tyskland före london. Det kommer sluta så. Jag hamnar överallt annars än där. Så när jag fyller 65 så får jag i present av mina barn, en resa till london...och så

God natt (nästa gång mailar jag nog)

Ay-Kay sa...

ERICA, DU ÄR UNDERBAR! Men jag tror inte du ska klämma in det där emellan. Dessutom är jag inte ledig dü. Jobbar varje dag till 15, ingen hit alls.

Men jag saknar dig mycket min vän! Hoppas att du har det bra och att det kommer gü bra med flytt och allt.
Bön och kram

Ay-Kay sa...

Sand ja. Haha, just det ja! Glöm inte att püminna mig runt 16-23 augusti.

tjo