tisdag 27 oktober 2009

Klipp och klistra.

Well, well ännu en arbetsdag avklarad. Denna var fylld med pyssel. Temat för hösten är djur av alla de slag. Peggys grupp har tänkt att göra djuransiktsmasker. Hon hade köpt något som hon trodde var färdiggjorda masker, vilket det inte visade sig vara. Men Anna-Karin som är helt såld på att klippa ut saker gjorde sig ganska snabbt hilfbereit. Jag och Katta satt hela förmiddagen och klippte och pratade om jul- och luciafirande. Det var mysigt.

Jo, det är faktiskt så att jag tycker det är väldigt roligt att sitta långa stunder och klippa ut saker (om det har något gott syfte). Fast ibland kan det bli till ett lustigt beteende när jag inte kan lämna ifrån mig det. Jag är lite envis liksom, vill slutför det jag börjat på. Som mamma antar jag.

Igår kväll blev det inga scones och heller ingen äppelpaj. Susanne frågade om jag ville följa med till kyrkan och förbereda lovprogrammet och det ville jag gärna. Det var trevligt. Jag ska göra ljuslyktor med en kvinna som heter Annika. Det verkade som att hon inte förstod att jag var otysk. Det är ju en "seger" i sig. Hihi.

Nu ska jag göra nytta har jag tänkt. När jag var liten och min pappa eller mamma sa "nej, nu får jag nog allt göra lite nytta", fick jag i huvudet en bild av en köttfärsröra som skulle tillberedas på något smaskigt vis. Därför blev jag alltid lite excited och det började vattnas lite i munnen när det sa det. Efter hand har jag förstått att det inte är så smakfullt som det låter. Kan faktiskt vara riktigt osmakligt somliga gånger.

Guds välsignelser
Anna-Karin

2 kommentarer:

Anonym sa...

Älskade vännen min! Skulle gå och lägga mig kl.00. Men först måste jag gå in på datorn och se om A-K har skrivit något på sin blogg. I denna sena timma har jag fått del av din helg och lite till. Det är så roligt att läsa dina inlägg. Tack Anna-Karin! Själv har jag gjort lite nytta idag, nämligen städat i undervåningen vilket din syster "glömde" innan hon for till sitt andra boende. Ikväll har det varit böneringsmöte hos Pansells (Anders har i dagarna fyllt 60) där talade vi bl.a. om hur viktig mångfallden är. Även orgelmusik kan vara en lovsång till Gud. Även en Segertonersång kan beröra. Eller vad säger en 80-talist? För även en 2000-talare kan ju älska "Bred dina vida vingar" och "Långt bortom rymden vida" Gute Nacht Mein kleine Tochter.

Ay-Kay sa...

Så sant så sant. Och efter denna tid i denna kyrkan har jag insett att mängden orgelmusik hemma inte går att jämföras med vad de spelar här. Haha!