tisdag 2 december 2008

Fastfrusen


Hit. Snart. Snälla.

All I can hear I me mine, I me mine, I me mind. Even those tears I me mine, I me mine, I me mine. No-one's frightened of playing it, ev'ryone's saying it, All thru' your life I me mine. /George Harrison

Är jag en egoist? Det är jag nog. Jag tänker för mycket på MITT eget väl och ve, MIN utveckling, MINA drömmar, MIN framtid.
Efter genomgång av motiv till visioner och dylikt blir jag som alltid lika bekymrad, milt uttryckt, över det lilla uns av Jesu efterföljare jag kan hitta när jag tittar in i hålet till "mig-själv". Vart tog alla drömmar om "tillsammans" vägen? Varför gick blicken tillbaka ner på mig själv igen? Var tog vördnaden vägen?

3 kommentarer:

Johanna R sa...

den lille I me mine biten av mig vill att du inte kommer till tyskland så jag får åka till österrike me dig.
men den braiga delen av mig hoppas i allt mitt att du får åka till ditt älskade tyskland!!
love

Ay-Kay sa...

Frågan är varför det är så sketans älskat.

puss

K Hanna sa...

Men hej! Här har man gått ovetnades om att du har startat en blogg... Eller spökar mitt minne? Nåväl jag ska läsa ikapp mig men först efter mitt tentaplugg... Så klart jag vill det, har faktiskt redan planerat det utan att höra med er först. Och det är bra att tänka på SITT! Inte alltid men ibland! Kram kram ser frem emot djpa samtal i juletid