fredag 12 juni 2009

Es regnet

Tiden gár. Fast juni har nog aldrig gátt sá sakta i hela mitt avlánga liv. Det är bra. Dá fár man chans att áterhämta sig varje dag. Dock slutar det ofta med att jag tar fram dagboken vid elvasnáret ändá, och somnar inte förrän tolv med snäckor i öronen. Snäckor som sjunger pá engelska och som har ljuva toner. Jag funderar sáklart lite pá hur jag ska integrera mig. Igár var jag t ex pá nágon slags överraskningsbio pá Sony center. Elli och átta andra tyskar i áldern 19. Well, schnell pratar de och man hinner liksom inte formulera en ásikt innan det aktuella ämnet är oaktuellt. Förresten, Aktuellt var ett tag det bästa nyhetsprogrammet. Kort, konsist och bra.

Om sisádär tio minuter kommer det nágra människor och hämtar upp mig. Vi ska till Wüstermark, pá Jugendcamp/festival. Lite av Frizon upplägg. Eftersom det regnar och báser med vissa mellanrum kommer det nog vara lite av en áterupplevelse av fjoárets frizon. Jo, jag ska sova i tält. Det här är ju alltsá ocksá ett steg i min intergration. Annars känns det som att tyskan aldrig varit sämre.

Ett annat upptäckt fenomen är DYRT havregryn. Typ 2 kg för 50 spänn om man vill vara ekologisk. Kostar det verkligen sá mycket hemma?

Ska försöka uppdatera denna blogg en aningens lite oftare. Försöka alltsá.

Tschüß!

Inga kommentarer: