lördag 6 juni 2009

Happy Birthday Anna-Karrin!

Ja, dá var det födelsedag igen. Spännande. Det hela började med välbehövlig dusch och sedan en sjungande skara med bricka och presenter. Presenter innehállande svenska varor köpta pá IKEA i Tyskland. Kolasnören, lingondricka, Anna's pepparkakor osv. Det var ocksá andra sötsaker och ett par fina örhängen formade som hjärtan. Det trákiga i det hela är att jag inte är sá mycket för sötsaker och jag har inte hál i höronen. Tanken var dock fin och det var den som berörde mig. Pá brickan fanns ocksá jordgubbs- och rabarberkaka, Äppeldricka, since I don't dink alcohol och ett ljus att blása ut och önska sig nágot. Jag önskade mig nágot. Hoppas bara Gud hörde det ;).

Det var även sommarfest en dag som denna och jag satt och málade barn i ansiktet. Ganz Toll. Det var mycket folk och jag blev presenterad för allihop, det spelades även en gratulationssáng av en sá kallad disc-jockey i form av en äldre, rolig man med hawaiiskjorta och lösa, lángrandiga linnebyxor. Vänta lite nu, är inte detta den typiska bilden av en 50-áring frán Tyskland, som du har Anna-Karin? Jo, det är det.

Sedan, när allt var slut gick Anna-Karrin (jo, i Tyskland säger man med tvá r) hem och sov.

Men kvällen var inte slut för det......

6 kommentarer:

Anonym sa...

GRattis vännen!!! Skönt att höra att du har blivit lite uppvaktad idag...väldigt saknad har du varit här iaf, ingen ak som kom med ungdomsgänget, ingen fest i din trädgård..:( Men det låter ju som att du har det fint där du är ändå, det lugnar mig;)Miss! Puss julia

Johanna R sa...

i love you my darling!

Johanna R sa...

ååh annakarin jag saknar dig!
skaffa msn!

Ay-Kay sa...

Tack, tack, tack! I miss you guys as well, but hang on, we'll see eachother soon.

Vaddü, skaffa msn, det har jag haft i ütta ür.;)

KRAMAR!!!

Anonym sa...

Heeej! Jag vill bara höra av mig lite fult. Ha, ha! Pinsamt, Johanna fick berätta för mig att du hade en blogg. Jag tror att jag visste det sen förut, men det hade jag förträngt med allt annat jag inte minns. Detta är en tysk saga du är med i! Tänk på bröderna Grimm, det bådar gott. Mm! Se upp för hus gjorda av sötsaker o vargar som börjar tala etc.
KRAM -Erica

Ay-Kay sa...

Ja du Erica, jag vet faktiskt inte hur mánga gánger jag sagt att jag har en blogg. ;)